نکات طلایی در خرید تراکتور

نکات طلایی در خرید تراکتور

عملیات زراعی و باغبانی، ذاتاً طاقت فرسا و پر زحمت است؛ اما گاه استفاده از ادوات و ماشین‌آلات نامناسب، نه‌ تنها هزینه هنگفتی را به کاربر تحمیل می‌کند، بلکه با خرابی‌های پی‌درپی، و لزوم تعمیرات متوالی، زمان فعالیت و خستگی ناشی از کار را نیز افزایش می‌دهد.

یکی از اولین ماشین آلاتی که ممکن است برای باغ یا زمین خود نیاز داشته باشید، تراکتور می‌باشد. تنوع گسترده تراکتورهای موجود در بازار، ممکن است کاربر را در وهله اول با سردرگمی مواجه سازد، و وی را در معرض حجمه تبلیغات گسترده یک برند خاص، بدون آگاهی از مشخصات تراکتور و نیاز واقعی کاربری خود، قرار دهد. خرید تراکتور مناسب، نه تنها به راحتی کار کمک می‌کند، بلکه در هزینه و زمان مصرفی نیز صرفه‌جویی می‌کند.

نکات طلایی در خرید تراکتور

جدا از میزان اطلاعات و تجربه کاری کاربر، اولین فاکتور پیش از خرید تراکتور، همواره شناخت نیازهای کاربری و سپس شناخت ویژگی‌های تراکتور های موجود در بازار است.  هرچند شاید بهترین راه برای خرید تراکتور مناسب، مشاوره با افراد آگاه در این زمینه باشد، اما آگاهی حس کاربر نسبت به مانورپذیری، راحتی کار، ارگونومیک، ایمنی، خدمات پس‌از فروش و توان تراکتور انتخابی، شرط لازم در خرید تراکتور می‌باشد. حتی در مواردی، تست دستگاه و مشاهده کار واقعی دستگاه نیز به انتخاب صحیح‌تر تراکتور مد نظر کمک می‌کند.

برای گرفتن مشاوره درخرید تراکتور، با ما در تماس باشید.

بهترین راه برای دستیابی به یک انتخاب مناسب در زمان خرید تراکتور، ایجاد لیستی از فاکتورهای مهم و مد نظر کاربر می‌باشد. موارد زیر می‌تواند راهنمایی مناسبی برای تهیه این لیست باشد:

  •  آیا کار با این تراکتور راحت است؟

از جمله موارد سنجش راحتی کار با تراکتور، فاصله مناسب کنسول(داشبورد) جلوی تراکتور و صندلی کاربر است. به طوری که کاربر برای دستیابی به فرمان، دنده‌ها، پدال‌ها مشاهده عقربه‌های نشانگر و…. نیازی به خم شدن و تغییر وضعیت استقرار خود نداشته باشد.

  • آیا کابین و صندلی تراکتور راحت است؟

کاربر ممکن است زمان زیادی را صرف کار با تراکتور در زمین و باغ خود نماید. از این رو، راحتی محل استقرار کاربر از جمله فاکتورهای کلیدی تهیه یک تراکتور است. صندلی قابل تنظیم، فضای کافی برای قرار گرفتن پا در پایین صندلی، ارتفاع مناسب و راحتی در پیاده و سوار شدن از جمله معیارهای مهمی است که یک تراکتور را کاربر پسند می‌سازد. امروزه تراکتورهایی به بازار عرضه شده‌اند، که علاوه بر تمامی موارد فوق، مجهز به صندلی و فرمان قابل گردش به منظور راحتی کار حین انجام عملیات با ادوات پشت تراکتوری می‌باشند.

  • مانور پذیری تراکتور و مطابقت با شرایط کاری مورد نظر

فاصله بین ردیف در باغات، همواره یکی از عوامل محدودکننده در تهیه تراکتور بوده‌است. از طرفی، یکی از منابع درآمدی تراکتور، اجاره و پیمانکاری می‌باشد. به‌طور مثال تاکستان‌ها معمولاً دارای کمترین فاصله بین ردیف، نسبت به سایر باغات رایج هستند. بنابراین تهیه تراکتوری با ابعاد مناسب که در کمترین فاصله بین ردیف بتواند کار کند، می‌تواند نوعی آینده‌نگری مناسب به حساب آید. از طرف دیگر، در عملیات زراعی، زمان دورزدن تراکتور، یکی از مهم ترین عوامل تأثیرگذار به حساب می‌آید. تراکتورهای کمرشکن، این زمان را تا حد چشمگیری نسبت به تراکتورهای ساده کاهش می‌دهند. همچنین تغییر جهت و حرکت نرم از جلو به عقب نیز از جمله فاکتورهای مانورپذیری به حساب می‌آید.

  • سرویس و تعمیر تراکتور

در هنگام خرید تراکتور، حتماً به دو مقوله تأمین قطعات و ارائه خدمات پس از فروش توجه داشته باشید. در غیر اینصورت یک خرابی سطحی می‌تواند به تعلیق یک فصل کاری شما بیانجامد. همچنین ساختار قرارگیری اجزاء داخل کاپوت، راحتی تعمیر را تا حد زیادی برای کاربر مشخص می‌نماید. قرارگیری دور از دسترس موتور از جمله مواردی است که تعمیر را با مشکل مواجه می‌سازد.

  • آیا توان تراکتور برای کار مورد نظر مناسب است؟

یکی از اشتباهات رایج در انتخاب و خرید تراکتور، انتخاب بیشترین توان ممکن است. این اشتباه، باعث اتلاف هزینه و انرژی مصرفی تا حد زیادی می‌گردد. همواره بین نوع کار و توان تراکتور انتخابی خود تعادل برقرار نمایید.

  • ادوات مورد نیاز

در بسیاری از عملیات باغبانی و زراعی، امکان نیاز به ادوات جلو و پشت تراکتوری وجود دارد. بنابراین انتخاب تراکتوری با امکان نصب ادوات در جلو و پشت تراکتور ضروری می‌باشد. همچنین توجه به تعداد خروجی هیدرولیکی و تطابق آن با نیاز کاری، از جمله فاکتورهایی است که باید مد نظر قرارگیرد. در صورتی که از ادوات سنگین در باغ استفاده می‌شود، ظرفیت بالابری تراکتور با وزن دستگاه باید مطابقت داشته باشد.

  • در دسترس و قابل تهیه بودن قطعات یدکی تراکتور

در بسیاری از مواقع ممکن است شما به دنبال تعمیر و یا جایگزینی قطعه‌ای باشید و نتوانید آن قطعه یدکی را پیدا کنید. پس همیشه در هنگام تهیه یک تراکتور به در دسترس بودن لوازم یدکی هم هم دقت کنید. این مشکل فقط مختص تراکتور شما نیست؛ در خیلی از لوازم خانگی یا حتی خودوری شخصی شما هم پیش بیاید؛ برای مثال ممکن است برای تعمیر تلوزیون خود به یک تعمیرکار مراجعه کنید و او به شما بگوید که بنابر دلیلی قطعه یدکی برای تعمیر تلوزیون شما در بازار پیدا نمی‌شود  و …

دیدگاه‌ خود را بنویسید