بهترین تراکتور ها در کدام شرکت‌ها تولید می‌شوند؟

در بین ماشین آلات مولد نیرو در حوزه کشاورزی، تراکتور ها در راحت‌تر کردن کارها و رونق کار کشاورزی نقش بسیار پررنگی داشته‌اند. اگرچه تراکتور ها در بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی، قابلیت فعالیت و بهره برداری داردند؛ اما عموماً به عنوان یک ابزار کشاورزی شناخته می‌شوند؛ و از گذشته تا کنون همراه کشاورزان بوده‌اند. در ادامه این مقاله همراه سیسال باشید تا به بررسی بهترین تراکتور های دنیا بپردازیم.

 

معروف‌ترین تراکتور های جهان

تراکتور کلاس:

تراکتور کلاس که در رتبه دهم رتبه‌بندی برندها قرار دارد، این تراکتور در سال 1913 در کشور آلمان تولید گردید. یکی از برترین وشناخته شده‌ترین تراکتور های کلاس، تراکتور AXION850 است. تراکتور AXION 850 CLAAS در سال 2013 به عنوان ماشین کشاورزی(تراکتور) برگذیده در آلمان، مورد تقدیر قرار گرفت.

تراکتور AXION 850
تراکتور AXION 850

 

تراکتور کابوتا:

پس از تراکتور کلاس، تراکتور های کابوتا در رتبه نهم قرار دارند. تراکتور 21HP L200 کابوتا که از معروفترین تراکتور های تولیدی این کمپانی هست؛ در آمریکا بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آنجا که این شرکت یک شرکت ژاپنی است، تولید بسیار قابل توجهی در کشور ژاپن دارد و سهم اصلی بازار ژاپن را به دوش می‌کشد. شرکت کابوتا در سال 1890 میلادی در ژاپن راه اندازی شده است.

تراکتور 21HP L200
21HP L200
تراکتور دویتس فار:

دویتس فار یکی از قدیمی های صنعت تراکتور سازی به حساب می‌آید، و دفتر مرکزی آن در کلن آلمان قرار دارد. دویتس فار در سال 1894 در آلمان تأسیس شده است.

سابقه تأسیس این کمپانی به سال ۱۸۹۴ باز می‌گردد و یکی از قدیمی‌های این صنعت محسوب می‌شود.

 

تراکتور فورد پرفورمنسر(FPM):

دفتر مرکزی این شرکت در استرالیا قرار دارد. این شرکت زیر نظر کمپانی فورد آمریکا فعالیت می‌کند و سابقه فورد در ارائه و تولید تراکتور به اندازه عمر کشاورزی مکانیزه برآورد می‌شود. فورد اولین تراکتور خودش را در سال ۱۹۰۷ رونمایی کرد.

 

تراکتور کترپیلار:

شرکت کاترپیلار یک شرکت تولید ماشین آلات و ادوات در آمریکا است که در بخش صنایع سنگین فعالیت دارد. شرکت کاترپیلار که به عنوان بزرگترین شرکت سازنده ماشین آلات عمرانی در جهان از آن یاد می‌شود.

این شرکت توسط بنجامین هولت و از ادغام شرکت تراکتور سازی CL BEST و کارخانه جات هولت در سال 1925 پایه گذاری شد. شرکت کاترپیلار در بین 100 شرکت برتر امریکایی و و بین 300 شرکت بزرگ جهان قرار دارد. کاترپیلار با برند CAT و رنگ زرد محصولاتش، شناخته می‌شد.

 

تراکتور فنت(Fendt):

ششمین جایگاه رتبه‌بندی بهترین تراکتور های دنیا مربوط به یکی از ماندگارترین و شناخته شده‌ترین‌های صنعت تراکتور سازی هست. فنت که یکی از تولیدکنندگان خودرو و ماشین آلات کشاورزی در کشور آلمان است؛ که توسط ماجراجویی‌های برادران فنت در یک آهنگری کوچک در حدود سال 1937 پایه ریزی شد. این شرکت یکی از خلاق‌ترین تولیدکنندگان تراکتور به شمار می‌رود و آینده‌نگری این شرکت همواره مورد توجه بوده است.

تراکتور های فنت در رنج 70 تا 500 اسب بخار زیر نظر AG Co به بازار عرضه می‌گردد.

سیستم انتقال واریو نخستین فناوری بود که شرکت فنت در دهه ۱۹۷۰ به آن رسید؛ اما به دلیل کمبود منابع مالی تا سال ۱۹۹۶ نتوانست از این تکنولوژی در محصولات خود استفاده کند. زمانی که فنت محصولات ۹۲۶ را با تکنولوژی واریو(Vario) به بازار روانه کرد، انقلابی را در این صنعت راه‌اندازی کرد.

 

تراکتور نیو اولند اگریکالچر:

این کمپانی فعالیت خود را از سال ۱۸۹۵ آغاز کرد و امروز نیز دفتر مرکزی آن در شهر تورین ایتالیا است و یکی از برترین برندهای تراکتور را روانه بازار می‌کند. محصولات نیو اولند به ۱۷۰ کشور صادر می‌شود. NH2 نام یکی از محصولات خاص این برند است که از هیدروژن نیروی مورد نیاز خود را تأمین و به عنوان یک تراکتور سبز شناخته می‌شود.

تراکتور NH2
تراکتور NH2
تراکتور کیس IH:

این برند نیز جز یکی از معروف ترین برند‌‌های تراکتور در میان کشاورزان جهان است. دفتر اصلی این شرکت در شهر آمریکا قرار دارد. از سال ۱۹۸۴ به عنوان یکی از شرکت‌های نوآور در تولید ماشین آلات کشاورزی به‌حساب می‌آید. اولین تراکتور این برند با نام مگنوم در سال ۱۹۸۷ پا به بازار گذاشت و خیلی زود محبوبیت زیادی را بدست آورد. STX500 Steiger یکی از محصولات تحسین شده کمپانی کیس به شمار می‌رود.

تراکتور STX500 Steiger
تراکتور STX500 Steiger
تراکتور مسی فرگوسن:

مسی فرگوسن از برندهایی است که نیاز به معرفی ندارد، زیرا از سال 1958 تا کنون حضور پررنگی در صنعت کشاورزی ایران دارد. تراکتور های قرمز رنگی که میان کشاورزان و تراکتور داران ما محبوبیت زیادی دارد.

 

تراکتور جاندیر:

رتبه اول مقاله ” بهترین تراکتور های دنیا ” متعلق به تراکتور های جاندیر است که می‌توان گفت سابقه درخشانی در این صنعت دارند.

دفتر اصلی شرکت جاندیر در آمریکا قرار دارد. این شرکت بزرگ از سال 1837 تا هم اکنون یکی از پر افتخار‌ترین برندهای دنیا است، و با عرضه محصولات با کیفیت، جایگاه مناسبی را در بین تولیدکنندگان ماشین آلات کشاورزی پیدا کرده است. با اینکه برند جاندیر در ایران بنا بر دلایل مختلف طرفداران زیادی ندارد اما می‌توان گفت یکی از پرفروش‌ترین برندهای جهان است. تراکتور جاندیر، بخصوص در آمریکا طرفدارن بسیار زیادی دارد و از شناخته شده‌ترین تراکتور های جهان است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید