سریعترین تراکتور جهان

با سریعترین تراکتور جهان آشنا شویم!!!

فَستِراک 2 توانسته با رسیدن به سرعت 241 کیلومتر بر ساعت، رکورد سریعترین تراکتور جهان را بشکند!

 

تراکتور نسبتاً کوچک “Fastrac Two” با رسیدن به سرعت باورنکردنی ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت توانست رکوردشکنی کند. به همین دلیل توانست نام خود را به عنوان سریعترین تراکتور جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت کند.

شرکت جی.سی.بی “JCB” چند سال قبل ویدئویی را منتشر کرد که تراکتوری به اسم فستراک1 “Fastrak One”، رکورد ۱۶۷ کیلومتر در ساعت را تجربه کرد. اما بعد از گذشت حدود یک سال همین شرکت با نسخه جدیدتری از تراکتور پا به میدان گذاشت، و بارد دیگر نام خود را در کتاب رکوردهای جهانی ثبت کرد.

این نسخه بهبود یافته، موسوم به فستراک2 “Fastrac Two” توانست در حضور نماینده‌های گینس با سرعت متوسط ​​۲۱۷.۶ کیلومتر در ساعت توسط یکی از موتور سواران مشهور بنام “گای مارتین” هدایت شود و به بیشینه سرعت ۲۴۱.۴ کیلومتر در ساعت برسد. این تراکتور جدید ۱۰ درصد از نمونه قبلی سبک‌تر است.

با سریعترین تراکتور جهان آشنا شویم!!!

لرد بامفورد رئیس جی.سی.بی در یک مصاحبه مطبوعاتی گفته است:

«ما وقتی توانستیم با نمونه قبلی به سرعت ۱۶۷ کیلومتر در ساعت برسیم؛ متقاعد شدیم که می‌توانیم سریعتر هم برویم. به همین دلیل تیم JCB بیشتر مشتاق شد تا رکورد جدیدی به ثبت برساند و رکورد خودش را ارتقا دهد. این یک دستاورد شگفت‌انگیز است که توسط یک تیم مهندسی جوان و مشتاق بدست آمده.»

تراکتور “Fastrac Two” دقیقاً مشابه نمونه قبلی، اکثر موارد طراحی رو حفظ کرده است؛ اما یکسری تغییرات مهم هم برای افزایش سرعت، روی آن انحام گرفته است. به عنوان مثال، جنس سقف کابین تراکتور از فولاد بود که به آلومینیوم تغییر پیدا کرد. در فستراک2 از بدنه ساده‌تری استفاده شده که این امر منجر به ایجاد دفع‌کننده‌های هوای جدید در کابین، پوشش جدید برای عقب تراکتور، طراحی مجدد روکش‌های رادیاتور، پنل‌های جانبی جدید، سپر جلو و سقف کابین جدید شده است. در کل نسبت به نمونه قبلی از طراحی زیباتری برخوردار است.

در دل این تراکتور، یک موتور 7.2 لیتری دیزل‌مکس قرار دارد. این موتور 7.2 لیتری مجهز به یک توربو شارژ جدید و بزرگتر نیز می‌باشد. همچنین اگزوز و ورودی هوا اصلاح شده تا جریان هوای ورودی بهبود پیدا کند.  در سیستم انتقال قدرت این تراکتور، از موتور تا چرخ ها هم تغییرات مهمی برای دستیابی به اوج خروجی ۱۰۱۶ اسب بخار در دور موتور ۳۱۵۰ و بیش از ۲۵۰۰ نیوتن‌متر گشتاور انجام شد. این تراکتور اقتصادی برای انجام کار خود فقط به یک مخزن کوچک سوخت ۲۰ لیتری بسنده می‌کند.

 

تیم بورن‌هوپ” مدیر بخش ابداعات و رشد شرکت JCB می‌گوید:

«سیستم ترمز هوا/هیدرولیک پیشرفته این تراکتور با افزودن تعدادی لنت و دیسک ترمز بهبود یافت. ما همچنین یک چتر نجات را بر روی این نسخه به عنوان یک سطح ایمنی، اضافه کردیم.

 


منابع:

  1. claasharvestcentre
  2. businessinsider
  3. roadandtrack

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید