تراکتور کشاورزی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تراکتور کشاورزی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

برای انتخاب تراکتور مناسب برای انجام کارهای کشاورزی باید اطلاعات کاملی درباره ویژگی های تراکتور کشاورزی داشته باشید تا بتوانید انتخابی مناسب انجام دهید. به همین منظور وبلاگ فروشگاه سیسال با گردآوری و تولید مطالب آموزشی و تخصصی درباره تراکتور و ماشین آلات کشاورزی سعی دارد شما را در این مسیر یاری نماید.

 

توضیحات اولیه درباره تراکتور

از ابتدای قرن بیستم تراکتور های دارای موتور احتراق داخلی تاثیر فزاینده‌ای بر کشاورزی انگلستان داشته‌اند. از ۱۹۲۰ تراکتور ها به جای اسب به کار گرفته شدند. اما تراکتور ها در آن روزها فقط برای کشیدن ادوات کشیدنی و راه اندازی ادوات ثابت با چرخ تسمه استفاده می‌گردید. در سال‌های بعد از جنگ، تعداد تراکتور هایی که در مزارع انگلستان کار می‌کردند افزایش چشمگیری پیدا کردند، تا جایی که دیگر تراکتور ها به منزله چیز غیر معمول در نواحی قابل کشت به شمار نمی‌آمد.

تراکتور کشاورزی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

تراکتور های کشاورزی چه کار هایی را باید بتواند انجام دهد؟

  • کشیدن:

از مالبند تراکتور برای کشیدن ادوات کشیدنی نظیر بسته‌بندها، چاپرها و کارنده‌ها استفاده می‌شود.

  • بالابردن:

بالا بردن و پایین آوردن ادوات سوار تنها یکی از کارهایی است که به وسیله سیستم هیدرولیک انجام می‌شود. این سیستم می‌تواند ابزار بارگیری کود حیوانی، بالابردن کیسه‌ها و بسته‌های علوفه و خروجی یدکی هیدرولیک را به کار بیندازد.

تراکتور کشاورزی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
تراکتور بیلی

 

  • راندن:

سیستم هیدرولیک نیروی لازم برای موتورهای هیدرولیکی را فراهم می‌سازد که برای راندن کود پخش‌کن‌های شیمیایی، آرایشگرهای پرچین و مخازن کود مایع دامی استفاده می‌شوند.

سیستم فرمان تراکتور کشاورزی

فرمان وسیله‌ای است برای هدایت تراکتور در خط مستقیم، و  برای گردش به راست و چپ در مواقع لزوم بکار می‌رود.

سه نوع سیستم فرمان وجود دارد که عبارتند از: فرمان مکانیکی، فرمان نیمه هیدرولیک، فرمان تمام هیدرولیک.

فرمان در تراکتور های سبک معمولاً از نوع مکانیکی، درتراکتورهای متوسط، نیمه هیدرولیک و در تراکتور های بزرگ و سنگین، تمام هیدرولیکی است. هر سه نوع فرمان دارای گردونه‌ای هستند که غربالک فرمان نامیده می‌شود. محور فرمان با چرخش غربالک می‌گردد و بسته به نوع فرمان، اعمال مختلفی را انجام می‌دهد.

برای گردش وسیله به چپ و راست در تراکتور های چهارچرخ باید یا دو چرخ جلو و یا دوچرخ عقب گردانده شوند. این عمل را هدایت تراکتور می‌نامند. هدایت به وسیله چرخ‌های عقب باعث عدم تعادل کافی می‌گردد. به همین علت چرخ‌های جلو چرخ‌های هادی هستند؛ یعنی اینکه فرمان با آن‌ها به طور مستقیم در ارتباط است.

چرخ‌هایی که توان قدرت موتور به آن‌ها انتقال داده می‌شود را چرخ‌های محرک گویند.


جهت مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر به مقالات زیر مراجعه نمایید:

  1. کاربردهای تراکتور چیست؟
  2. چگونه تراکتور مناسبی را انتخاب نماییم؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید